هشتگ چیست و چگونه باید از آن استفاده کرد؟

مارس 17, 2020 Off By مدیر

 

بازاریابی شبکه های اجتماعی

هشتگ چیه و چیجوری باید ازش استفاده کرد؟

آیدا رضوی

۴۴

۱

۸ ۱۲۱۵۸۲۰

این روزا و با افزایش محبوبیت شبکه های اجتماعی همه ی ما با کلمه ی هشتگ آشنا هستیم اما شاید کاربرد و امتیازات استفاده ی دقیق از اون رو ندونیم. هشتگ ها تنها یه کلمه نیستن بلکه می تونن آینده ی کسب و کار شما رو تحت تاثیر بذارن. به همین منظور در این مقاله تلاش کرده ایم تا شما رو با تعریف اولیه هشتگ آشنا کنیم و موارد به کار گیری اون رو به شما توضیح بدیم. بعد، به چگونگی ی به کار گیری هشتگ در شبکه های اجتماعی پرطرفدار بپردازیم و اصول بازاریابی شبکه های اجتماعی با به کار گیری هشتگ رو بررسی کنیم.

البته گفتنی ست ابزارهایی هم در این مورد وجود دارن که در پیدا کردن هشتگ های در رابطه و تحلیل هشتگ های استفاده شده به شما کمک می کنن که ما ۲ مورد از اون ها رو به شما معرفی می کنیم. هم اینکه، باید و نبایدهایی در به کار گیری هشتگ ها وجود دارن که ما در این مقاله اون ها رو به طور کامل توضیح میدیم.

امیدوارم از خوندن این مقاله لذت ببرین.

هشتگ چیه؟

هشتگ یه کلمه یا عبارته که در کنار علامت Number Sign (#) قرار می گیرد و از اون واسه شناسایی کلمات کلیدی یا دسته بندی کردن متن در شبکه های اجتماعی جور واجور استفاده می شه. درواقع کلمه ای که در کنار علامت # قرار می گیرد تبدیل به یه متاتگ شده و کلیک کردن روی اون شما رو به سمت دیگه محتواهای مربوط به اون موضوع هدایت می کنه.

پس، هر زمان که کاربر از یه هشتگ در پُست های خود استفاده کنه اون پست بدون این دست اون دست کردن به وسیله شبکه ی اجتماعی فهرست بندی شده و هر شخصی با جستجو کردن اون هشتگ می تونه پست اون رو پیدا کرده و مشاهده کنه. وقتی که شما روی یه هشتگ کلیک می کنین به صفحه ای هدایت می شید که همه ی پست هایی که از اون هشتگ استفاده کرده ان تو یه جا میشه دیدشون.

در سال ۱۹۹۸ برایان کرنیگان (Brian Kernighan) و دنیس ریچی (Dennis Ritchie) از هشتگ در زبون برنامه نویسی C و واسه کلمات کلیدی خاصی استفاده کردن، اما اولین استفاده از هشتگ در شبکه های اجتماعی به شخص دیگری بر می شه. کریس مسینا (Chris Messina) کارمند قبلی شرکت گوگل اولین هشتگ رو در سال ۲۰۰۷ در توییتر و واسه کلمه barcamp# استفاده کرد. بعد از این اتفاق توییتر در سال ۲۰۰۹ تموم هشتگ های موجود در توییتر رو به یه لینک تبدیل کرد.

چیجوری باید از هشتگ استفاده کنیم؟

واسه به کار گیری هشتگ نیاز به عمل خاصی نیس و فقط کافیه که کلمه یا عبارت مورد نظر خود رو بدون به کار گیری فاصله و نقطه در جلوی علامت # بذارین. فاصله ندادن در کلمات انگلیسی مشکلی در ناخوانا بودن متن به وجود نمی آورد اما ظاهر عبارات فارسی رو به هم می ریزد. به همین منظور واسه به کار گیری هشتگ به زبون فارسی، بین کلمات از علامت Underline استفاده می شه مانند #وبلاگ_نوین، این علامت با فشردن Shift و – ایجاد می شه.

مشکلی

هشتگ ها به حروف بزرگ و کوچگ حساس نیستن، پس هشتگ های novinblog# و NOVINBLOG# یا هر ترکیب دیگری از حروف بزرگ و کوچیک شما رو به صفحه ای هدایت می کنن که در پست های اون از این هشتگ استفاده شده. به کار گیری اعداد در هشتگ مشکلی ایجاد نمی کنه اما فاصله، نقطه و دیگه علائم نگارشی مانند @ باعث می شن که هشتگ شما کار نکنه.

موارد به کار گیری هشتگ ها کدوما هستن؟

بیشتر شبکه های اجتماعی واسه یه هدف خاص، یعنی دسته بندی کردن پُست ها از هشتگ ها استفاده می کنن. با این حال، هر شبکه ای قلق خاصی واسه به کار گیری اون ها داره که در ادامه در مورد چند مورد از محبو ب ترین اون ها توضیح می بدیم:

  • توییتر (Twitter): این شبکه ی اجتماعی انگار بنیان گذار به کار گیری هشتگه و کاربران در بیشتر پست های خود از هشتگ استفاده می کنن. شما در قسمت سمت چپ صفحه ی توییتر خود می تونید هشتگ هایی که این روزا در میان کاربران محبوب هستن یا به اصطلاح ترن (Trend) شده ان رو ببینین.
  • تلگرام (Telegram): پیام رسان تلگرام هم از هشتگ پشتیبانی می کنه. تلگرام برخلاف توییتر و اینستاگرام، جستجوی دقیقی واسه هشتگ ها تعبیه نکرده، اما با کلیک روی هشتگ ها می تونید پست های کانال ها یا گروه هایی که در اون ها عضو هستین و از این هشتگ استفاده کرده ان رو ببینین.
  • فیسبوک (Facebook): کلیک کردن روی یه هشتگ در این شبکه ی اجتماعی شما رو به صفحه ای هدایت می کنه که می تونید در اونجا پست های عمومی که در اون ها از این هشتگ استفاده شده رو ببینین. البته شما قادر به مشاهده ی پست هایی نیستین که در صفحات Private یا خصوصی به اشتراک گذاشته می شن. هم اینکه می تونید موضوعات محبوب رو در گوشه ی سمت راست بالای صفحه ببینین.
  • اینستاگرام (Instagram): هشتگ ها در اینستاگرام وقتی به کار می روند که شما بخواین دیگه عکس های مشابه با موضوع عکس خود رو ببینین. فقط کافیه در توضیح عکس خود از هشتگ در رابطه استفاده کنین تا عکس شما در کنار دیگه عکس هایی با همون هشتگ نشون داده شه. اگه صفحه ی شخصی در اینستاگرام Private یا خصوصی باشن بقیه نمی تونن عکس های اون رو در صفحه ی مربوط به هشتگ ببینن.
  • گوگل پلاس (+Google): این شبکه ی اجتماعی هم از هشتگ ها مانند دیگه شبکه های اجتماعی استفاده می کنه اما یه فرق کلی با بقیه داره. گوگل پلاس اگه فکر کنه که هشتگی محبوبه و به پست شما ربط داره، خودش اون رو به پست شما اضافه می کنه.
  • تامبلر (Tumblr): وقتی که بخواین پستی رو در این شبکه ی اجتماعی به اشتراک بذارین متوجه میشین که ناحیه ای در پایین ایجاد می شه و از شما می خواهد که در اون Tag بذارین. وقتی که شروع به تایپ تگ ها کنین، تامبلر به طور خودکار یه هشتگ در جلوی اون قرار میده.
  • لینکدین (Linkedin): شبکه اجتماعی لینکدین که یه مدت بود به کار گیری هشتگ رو غیرفعال کرده بود، در سال ۲۰۱۷ با ارائه رابط کاربری جدید دوباره به کاربران اجازه به کار گیری هشتگ رو داد. البته در لینکدین خبری از هشتگ های محبوب و ترن شده نیس و فقطً با کلیک روی هشتگ ها می تونید پست های مربوط به اون ها رو ببینین.
  • پینترست (Pinterest): نکته ای که در به کار گیری هشتگ در این شبکه ی اجتماعی باید یادتون باشه اینه که هشتگ ها فقط در بخش توضیحات قابل کلیک کردن هستن. هم اینکه هشتگ ها در پینترست قابل جستجو نیستن پس واسه پیدا کردن محتوای مورد نظر خود باید کلمات کلیدی مربوط به اون رو جستجو کنین.
  • یوتیوب (YouTube): هشتگ ها در این شبکه ی اجتماعی معمولاً در قسمت نظرات یا Comment و در قسمت توضیحات ویدیو استفاده می شن. وقتی که شما روی یه هشتگ کلیک کنین به صفحه ای از ویدئوها هدایت میشین که در عنوان اون ها از اون هشتگ استفاده شده.

از جمله ی دیگه شبکه های اجتماعی که از هشتگ استفاده می کنن می توان به Telegram، Linkedin، Kichstarter، Vine، App.net، Flicker، FriendFeed، GitHub و Tout اشاره کرد. در ادامه به بررسی مفصل تر راه های به کار گیری هشتگ ها در شبکه های اجتماعی محبوب ایرونی ها می پردازیم:

هشتگ در اینستاگرام

همون طور که قبلا گفتیم هشتگ های اینستاگرام عکس های کاربران جور واجور رو تو یه صفحه در کنار هم قرار می دهد. اگه می خواهید پُست هاتون در این صفحه واسه همه نشون داده شه باید صفحه ی خود رو عمومی یا Public کنین. با کلیک کردن روی یه هشتگ به صفحه ای هدایت میشین که از ۳ قسمت تشکیل شده:

  • هشتگ های در رابطه (Related Hashtags): تموم هشتگ های مربوط به هشتگی که شما جستجو کرده اید در این قسمت به نمایش درخواهند اومد که در صورت تمایل می تونید روی اون ها کلیک کرده و پست هایی که از اون هشتگ استفاده کرده ان رو هم ببینین.
  • پست های پرطرفدار (Top Posts): تعداد ۹ پستی که در بالای صفحه نشون داده می شن پست هایی هستن که بیشتر مورد توجه بقیه قرار گرفته ان. یعنی یا از طرف افراد و برنده های معروف به اشتراک گذاشته شده ان یا تعداد لایک، کامنت و دوباره به اشتراک گذاری اون ها بیشتر بوده.
  • پست های گذشته (Most Recent): در این قسمت می تونید تموم پست هایی که از این هشتگ استفاده کرده ان رو به ترتیب وقتی که منتشر شده ان ببینین.

چیجوری از هشتگ در اینستاگرام استفاده کنیم؟

استفاده کردن از هشتگ در اینستاگرام بسیار ساده س!. فقط کافیه وقتی که می خواهید عکس خود رو پست کنین در قسمت توضیحات، هشتگ مورد نظر خود رو وارد کنین. بعد از تایپ علامت # و نوشتن اولین حرف اینستاگرام به طور خودکار هشتگ هایی که با اون حرف شروع می شن رو به ترتیب محبوبیتشان به شما نشون می دهد و شما با زدن روی هشتگ مورد نظر خود می تونید اون رو انتخاب کنین.

اگه کلمه ی مورد نظر شما در لیست نیس به تایپ ادامه بدید تا اینستاگرام اون رو واسه شما پیدا کنه. اگه کلمه مورد نظر پیدا نشد یعنی این هشتگ تا حالا ساخته نشده و شما اولین نفری هستین که ازش استفاده می کنین. یادتون باشه که شما به ازای هر پست می تونید از بیشترین حد ۳۰ هشتگ استفاده کنین.

واسه جستجو کردن هشتگ کافیه تا روی علامت ذره بین که در پایین صفحه قرار داره کلیک کنین بعد در کادر بالای صفحه هشتگ مورد نظر خود رو جستجو کنین. اگه این هشتگ از قبل موجود باشه تو یه لیست به شما نشون داده می شه که با کلیک روی اون ها به صفحه ای که عکس ها از اون هشتگ استفاده کرده ان هدایت میشین.

وسیله ها و اصطلاحات هک رشد

قبلا در مقاله چیجوری در اینستاگرام دنبال کننده و لایکای بیشتری داشته باشیم؟ درباره به کار گیری هشتگ در این شبکه اجتماعی توضیح دادیم.

دسته بندی هشتگ ها در اینستاگرام

، هشتگ ها در اینستاگرام به ۲ دسته ی Branded و Community تقسیم بندی می شن:

  • Branded Hashtags: حدود ۷۰% از هشتگ های اینستاگرام از این نوع ان. این هشتگ ها مخصوص شرکت و برند شما هستن و شامل نام شرکت، اجناس یا کمپین های تبلیغاتی شما می شن. یکی از امتیازات این هشتگ ها اینه که می تونه آمار دقیقی به شما بده. به عنوان مثال، شما واسه بررسی وضعیت کمپین تبلیغاتی خود می تونید هشتگ مربوط به اون رو جستجو کنین. یا واسه تحلیل محبوبیت برند خود می تونید هشتگ اون رو با ابزراهای تحلیل شبکه های اجتماعی بررسی کنین. یکی دیگه از امتیازات این نوع هشتگ ها اینه که می تونید از فالوئرهای خود بخواین که واسه شما محتوا تولید کنن. به عنوان مثال از اون ها بخواین وقتی که از محصول شما استفاده می کنن از اون عکس یا فیلم بگیرن و اون رو با هشتگ شما به اشتراک بذارن. بعد شما می تونید چند مورد از بهترین عکس ها و فیلم ها رو در صفحه ی خود به اشتراک بذارین.
  • Community Hashtags: هشتگ هایی که در این دسته قرار می گیرند هشتگ های عمومی هستن و حتماً واسه تبلیغات و بازاریابی استفاده نمی شن. به عنوان مثال هشتگ هایی مانند instafood# یا picoftheda# بسیار محبوب هستن و به وسیله شرکت یا برند خاصی مورد استفاده قرار نمی گیرند.

هشتگ در تلگرام

هشتگ ها در تلگرام هم بسیار کاربرد دارن. شما به کمک اون ها قادر هستین تا تموم محتوایی که در گروه ها، کانال ها یا چت های خصوصی خودتون با این هشتگ به اشتراک گذاشته شده ان رو ببینین. البته یادتون نره که تنها مطالب گروه ها و کانال هایی رو می تونید ببینین که در اون ها عضو هستین. ب

رای جستجوی هشتگ مورد نظر خود فقط کافیه تا در قسمت بالایی تلگرام روی علامت ذره بین بزنین و بعد هشتگ مورد نظر خود رو تایپ کنین. اگه جستجوی شما نتیجه ای داشته باشه در همون صفحه واسه شما به نمایش درمی آید و با زدن روی هرکدوم از اون ها می تونید پستی که از این هشتگ استفاده کرده رو ببینین.

از اونجایی که ممکنه در گروه ها یا کانال های تلگرام مطالب زیادی به اشتراک گذاشته شه، کاربران با به کار گیری هشتگ راحت تر می تونن به محتواهای قدیمی دسترسی داشته باشن. شما هم واسه پست های مربوط به کسب و کار خود و یا حتی پست های شخصی خود می تونید از هشتگ در رابطه استفاده کنین.

هشتگ در توییتر

آدمایی که در توییتر همدیگه رو فالو نمی کنن، می تونن از راه هشتگ با همدیگه صحبت کنن. در این شبکه ی اجتماعی هم با جستجو کردن یه هشتگ به صفحه ای هدایت میشین که تموم پست هایی که ازش استفاده کرده ان رو می تونید تو یه جا ببینین. این صفحه از قسمت های زیر تشکیل شده:

  • Top: در این تَب پُست هایی قرار دارن که از نظر لایک، کامنت و … بیشتر مورد توجه بقیه واقع شده ان. و معمولاً شامل پست هایی می شه که به وسیله افراد معروف و برنده ها به اشتراک گذاشته شده ان.
  • Lastest: این تب شامل آخرین پست هاییه که تازگیا به وسیله همه ی افراد و با هشتگی که شما جستجو کرده اید به اشتراک گذاشته شده ان.
  • People: لیستی از بهترین کاربرانی که از این هشتگ استفاده کرده ان رو به شما در این تب پیشنهاد می دهد تا شما در صورت تمایل اون ها رو فالو کنین.
  • Photos: در این تب هم عکس هایی که با این هشتگ به اشتراک گذاشته شده ان به شما نشون داده می شن.
  • Videos: همون طور که از اسمش پیداست این تب شامل ویدئوهاییه که از تگ مورد جستجوی شما استفاده کرده ان.
  • More: زدن این تب لیستی رو واسه شما باز می کنه که از موارد مختلفی مانند From people you follow و Near you تشکیل شده. شما با انتخاب هر کدوم از این موارد می تونید جستجوی خود رو محدود کنین. شما هم اینکه می تونید با زدن Save this search نتیجه ی جستجوی خود رو ذخیره کنین و بعداً دوباره به اون دسترسی داشته باشین.

در قسمت سمت چپ هم هشتگ های ترن یا محبوب شده قرار دارن که با مراجعه به اون ها می تونید از موضوعات داغ روز دنیا باخبر شید و از اون ها در کمپین های تبلیغاتی خود استفاده کرده یا در بحث های اون ها شرکت کنین. واسه به کار گیری هشتگ هم فقط کافیه تا در کادر بالای صفحه عبارت و هشتگ های مورد نظر خود رو تایپ کنین. در صورت تمایل می تونید عکس و ویدیو هم به پست خود اضافه کنین.

جستجوی هشتگ در توییتر

راه های مختلفی واسه جستجوی هشتگ در توییتر هست:

  • روش اول: ساده ترین راه اینه که در قسمت بالای توییتر و داخل کادری که واسه جستجوی گذاشته شده هشتگ مورد نظر خود رو جستجو کنین.
  • روش دوم: اگه می خواهید جزئیات بیشتری رو دید کنین می تونید از جستجوی پیشرفته یا Advanced Search استفاده کنین. این قسمت از تب More (که بالاتر توضیح دادیم) قابل دسترسیه.
  • روش سوم: ابزاری به نام HubSpot’s Social Inbox هست که به شما کمک می کنه هشتگ های مربوط به هشتگ های مورد نظر خود رو راحت تر پیدا کنین.
  • روش چهارم: شما می تونید یه هشتگ رو مستقیماً با تایپ اون در قسمت URL جستجو کنین. مثلا twitter.com/#MotivationMonday شما رو مستقیما به صفحه ای هدایت می کنه که می تونید پست هایی که از هشتگ MotivationMonday استفاده کرده ان رو در اونجا ببینین.

برند شما در شبکه های اجتماعی چقدر محبوبیت داره؟

ما از انتخاب بهترین شبکه های اجتماعی، تا چیدن روش هدف دار و افزایش محبوبیت همراه شما هستیم.
واسه مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرین.

بازاریابی شبکه های اجتماعی

۰۲۱-۶۳۴۰۴داخلی ۳

هشتگ در لینکدین

واسه جستجوی هشتگ مورد نظر هم می تونید اون رو خیلی راحت و در کادر بالای صفحه وارد کرده و جستجو کنین. همونطور که گفتیم لینکدین هنوز به کار گیری هشتگ ها رو به رسمیت نشناخته س. به خاطر همین به کار گیری اون ها خیلی راحت دیگه شبکه های اجتماعی نیس.

هشتگ در گوگل پلاس

جستجوی هشتگ ها در گوگل کمی متفاوت تر از دیگر شبکه های اجتماعیه. وقتی که شما هشتگی رو جستجو می کنین، گوگل پلاس از الگوریتم های پیچیده ای استفاده می کنه و اون رو به طور خودکار با موضوعات داغ روز شده تطبیق می دهد و اون ها رو به عنوان جواب جستجو به شما نشون می دهد.

ریدایرکت ۳۰۱ چیه و چیجوری باید ازش استفاده کرد؟

به کار گیری هشتگ در گوگل پلاس هم خیلی آسونه. واسه این کار کافیه هشتگ مورد نظر خود رو در توضیحات پست مربوط به خود بذارین. همین!

هشتگ در فیسبوک

هشتگ در فیسبوک هم مشابه با اینستاگرام و توییتره اما از اونجایی که بیشتر صفحات در فیسبوک به صورت شخصی یا Private هستن پس هشتگ هایی که مورد جستجو قرار می گیرند پست هایی رو نشون میدن که به وسیله برنده ها و افراد معروفی که پروفایلشان عمومیه به اشتراک گذاشته شده ان. نتیجه ی جستوی یه هشتگ در فیسبوک شما رو به صفحه ای با تب های زیر هدایت می کنه:

  • Top: شامل پست هایی که بیشترین تعداد لایک و کامنت رو دارن.
  • Latest: شامل آخرین پست هایی که از اون هشتگ استفاده کرده ان.
  • People: آدمایی که نامی مربوط به هشتگ مورد جستجوی شما دارن.
  • Photos: شامل عکس های عمومی که از این هشتگ استفاده کرده ان.
  • Videos: شامل ویدئوهای عمومی که از این هشتگ استفاده کرده ان.
  • Shop: این روزا صفحه های فیسبوک با به کار گیری این توانایی می تونن کالای خود رو مستقیما به کاربران فیسبوک بفروشن و این تب لیستی از فروشگاه هایی که از این تگ واسه اجناس خود استفاده کرده ان رو به شما نشون می دهد.
  • Pages: این تب صفحه هایی که در پست هاشون از تگ مورد جستجوی شما استفاده کرده ان رو نشون می دهد.
  • Places: شامل مکان هایی می شه که نامشون با هشتگ مورد جستجوی شما برابر باشه.
  • Groups: گروه هایی مربوطه در این تب نشون داده می شن.
  • Apps: شامل اپلیکیشن هاییه که با تگ مورد نظر شما برابر هستن.
  • Events: رویداهای مربوط به هشتگ رو به شما نشون می دهد.

روش به کار گیری هشتگ و جستجوی هشتگ ها در این شبکه ی اجتماعی مشابه با مواردیه که در بالا توضیح دادیم.

کاربرد هشتگ در بازاریابی شبکه های اجتماعی

شاید بشه گفت مهم ترین به کار گیری هشتگ ها مربوط به بازاریابی شبکه های اجتماعیه. هشتگ ها در شبکه های اجتماعی مانند کلمات کلیدی در موتورهای جستجو هستن و اگه به درستی استفاده شن می تونن به ابزاری واسه باخبر شدن از برند و حتی بهتر شدن وضعیت سئوی سایت شما تبدیل شن. در مقاله چیجوری مثل یه حرفه ای در گوگل جستجو کنیم توضیح دادیم که شما می تونید هشتگ ها رو هم در گوگل جستجو کنین.

مواردی که در ادامه آورده شده به شما کمک می کنه که با استفاده ی درست از هشتگ ها بتونین برند خود رو در شبکه های اجتماعی محبوب کنین.

۱- هشتگ های برند

از یه هشتگ خاص و منحصر به فرد واسه برند خود استفاده کنین. یادتون نره که این هشتگ باید با موضوع کسب و کار شما در رابطه باشه. فالوئرهای خود رو به به کار گیری این هشتگ تشویق کنین. تا افراد بیشتری با هشتگ شما آشنایی پیدا کنن. شما هم اینکه می تونید از هشتگ ها در کمپین های تبلیغاتی خود استفاده کنین. به عنوان مثال از مخاطبان خود بخواین که با محصول شما عکس بگیرن و اون رو با هشتگ شما به اشتراک بذارن بعد به پستی که بیشترین تعداد لایک رو داشت یه جایزه اختصاص بدید.

۲- هشتگ های ترن

وقتی که کاربران خیلی از یه هشتگ استفاده کنن اون هشتگ محبوب یا ترن می شه. هشتگ های محبوب بین چند ساعت تا چند روز دووم دارن پس بعد از شناسایی یه هشتگ محبوب که با کسب و کار شما ربط داره بهتره که هرچه سریع تر واسه به کار گیری اون دست به کار شین. این کار به هشتگ دزدی یا Hashtag Hijacking می شناسنش که در آینده مقاله ای درباره اون منتشر می کنیم.

شما با این کار دقیقا مخاطبان هدف خود رو با برندتون آشنا می کنین. هم اینکه مناسبت های خاص مانند عید نوروز رو یادتون نره. شما با به کار گیری هشتگ های مربوط به این ایام و ارائه ی پیشنهادات خاص می تونید فروش خود رو زیاد کنین.

۳- هشتگ های گفتگو

اگه تو یه شبکه ی اجتماعی محبوب هستین می تونید از مخاطبان خود بخواین که در مورد یه موضوع در رابطه و باحال با به کار گیری یه هشتگ خاص صحبت کنن یا اینکه در مورد یه موضوع خاص پستی بذارین و نظر مخاطبان خود رو سوال کنین و از اون ها بخواین که با به کار گیری یه هشتگ خاص در گفتگو شرکت کنن.

۴- هشتگ های مربوط به متن

بعضی وقتا احتیاجی به به کار گیری هشتگ های برند، هشتگ های محبوب و مناسبتی نیس. شما فقط کافیه از هشتگ های مربوط به پست خود استفاده کنین. به عنوان مثال پستی درباره ی بازاریابی دیجیتال رو با هشتگ #بازاریابی_دیجیتال به اشتراک بذارین یا پستی که مربوط به یه جاذبه ی توریستیه رو با هشتگ شهر اون به اشتراک بذارین.

دیجیتال

۵- هشتگ های دعوت به یه اقدام

هدف از به کار گیری این هشتگ ها اینه که مخاطبان خود رو با یه اقدامی درگیر کنین. این هشتگ ها معمولا از چند کلمه تشکیل شده ان و با فعل همراه هستن. به عنوان مثال هشتگ #کتاب_خوب_بخوان مخاطبان رو تشویق می کنه که تصویر کتاب هایی که خونده ان رو با این هشتگ به اشتراک بذارن و در نتیجه با برند شما آشنا شن.

وسایل مدیریت و پیدا کردن بهترین هشتگ ها

شما با به کار گیری تحلیل کردن هشتگ ها می تونید برند خود رو زیر نظر داشته باشین و حتی کارکرد رقبای خود رو هم بررسی کنین. ابزارهایی وجود دارن که به استفاده ی مفیدتر از هشتگ ها در شبکه های اجتماعی کمک می کنن در ادامه به معرفی چند نمونه از اون ها می پردازیم:

۱- Hashtagify.me

این سایت هشتگ های محبوب و مربوط به کسب و کار شما رو جستجو می کنه. این سایت می تونه به عنوان لیستی از ۱۰ هشتگ برتر مربوط به برند شما رو نشون بده. این سایت به سرعت به روزرسانی می شه و شما رو در جریان هشتگ های محبوب قرار میده.

۶ ترفند ایمیل مارکتینگ واسه افزایش اندازه کلیک

۲- Ritetag.com

اگه مطمئن نیستین باید از چه هشتگی استفاده کنین، این سایت به شما می گوید که چه هشتگ هایی بیشتر به وسیله بقیه دیده شده یا استفاده شده ان. هنگام به کار گیری هشتگ در توییتر این وسیله هشتگ های شما رو با رنگ قرمز، آبی و سبز رنگ گذاری می کنه تا به شما بگه که هشتگ تون چقدر شانس دیده شدن داره.

تعداد این وسیله ها در دنیای اینترنت خیلی زیاده و شما با در نظر گرفتن هدفتون از به کار گیری هشتگ ها می تونید از خدمات اون ها بهره مند شه.

بایدها و نبایدهای به کار گیری هشتگ

همون طور که مشاهده کردین به کار گیری هشتگ ها بسیار ساده س! اما یادتون نره که در استفاده کردن از اون ها باید حتما یه سری نکات رو رعایت کنین. با به کار گیری این نکات در بازاریابی شبکه‎های اجتماعی می تونید سریع تر به اهداف خود برسین.

بایدها

از کلمات خاص استفاده کنین

هرچقدر از کلمات خاص تری واسه هشتگ های خود استفاده کنین مخاطب های هدفمندتری رو می تونید جذب کنین. و در نتیجه پست شما بیشتر مورد توجه بقیه قرار می گیره. بیشتر کسب و کارا با در نظر گرفتن موضوع محصول یا خدمات خود از ۱ یا ۲ هشتگ همیشگی در پست های خود استفاده می کنن.

پس اگه شمام قصد به اشتراک گذاشتن پست های مربوط به کسب و کار خود رو دارین بهتره که ۱ یا چند هشتگ اختصاصی واسه خودتون درست کرده و در کنار هشتگ های دیگه از اون ها استفاده کنین.

نبایدها

از هشتگ های نامربوط استفاده نکنین

خیلی از برنده ها واسه اینکه پست هاشون به وسیله مخاطبان بیشتری دیده شه از هشتگ های معروف و محبوب واسه پست های خود استفاده می کنن. این کار وقتی جواب می دهد که پست شما به اون هشتگ محبوب در رابطه باشه وگرنه پست شما به عنوان Spam تشخیص داده می شه و این موضوع در دراز مدت باعث کم شدن تعداد فالو ئرهایتان می شه.

در به کار گیری هشتگ ها زیاده روی نکنین

یکی دیگه از مواردی که باید در هشتگ های خود رعایت کنین اینه که هر کلمه ای رو هشتگ نکنین. این کار نه فقط موجب نارضایتی مخاطباتون می شه، بلکه باعث می شه که شبکه های اجتماعی شما رو به عنوان اسپم شناسایی کنن. زیاده روی در به کار گیری هشتگ، دقیقاً مانند زیاده روی در اضافه کردن تگ های سایته. هم اینکه، اگه در پست های شبکه اجتماعی خود فقط از هشتگ استفاده کنین (بدون هیچ متن یا محتوایی)، شبکه اجتماعی مربوطه شما رو به عنوان اسپم می شناسد و اهمیت چندانی به پست شما نمیده.

اسپم

نتیجه گیری

شاید با خودتون فکر کنین که به کار گیری هشتگ ها بسیار ساده س! اگر اینجور نیس. هر کدوم از شبکه های اجتماعی اصول خاصی واسه به کار گیری هشتگ ها دارن و از راه های جور واجور می تونن مورد استفاده قرار بگیرن. هشتگ ها به ۲ دسته ی کلی تقسیم می شن. هشتگ هایی که واسه منظور کلی استفاده می شن و هشتگ هایی که می تونن در بازاریابی شبکه های اجتماعی مورد استفاده قرار بگیرن.

شناسایی هشتگ های مناسب واسه بازاریابی نیازمند درک عمیق شما از محتوای یه متن و آشنایی با هدف کسب و کاره. شما باید با کلیه ی کلمات کلیدی در رابطه آشنایی داشته باشین و بعد با به کار گیری کمی خلاقیت بتونین هشتگ هایی بسازین که تو ذهن مخاطب موندگار شن.

خلاقیت

یادتون نره که واسه موفقیت در بازاریابی برند با به کار گیری هشتگ باید صبر داشته باشین و نتیجه ی کارای خود رو همیشه با وسایل تحلیل مورد بررسی بذارین و هم اینکه فعالیت های رقبای خود رو هم همیشهً زیر نظر داشته باشین. در آخر بخاطر بسپارین که هشتگ ها به دیده شدن محتوای شما در شبکه های اجتماعی کمک می کنن، اما این محتوای شماس که در آخر باید ارزش دیده شدن رو داشته باشه!

موضوع مرتبطبازاریابی شبکه های اجتماعی