دانلود پایان نامه ارشد رشته مدیریت

عنوان کامل پایان نامه :

  ارتباط میان فرهنگ سازمانی و کارآفرینی سازمانی در شعب بانک سپه استان مرکزی

قسمتی از متن پایان نامه :

. فرهنگ سازمانی

پیچیدگی محیط تجارت امروز، سازمان­ها را وادار کرده تا توانایی­های خود را در پاسخگویی به تغیرات محیطی افزایش دهند.  از طرفی دگرگونی­های اجتماعی، فناوری­های پرشتاب و چالش­زا و تکوین رسالت­های جدید در سازمان­ها، ضرورت انعطاف­پذیری و آمادگی برای رویارویی با شرایط جدید را امری اجتناب ناپذیر ساخته می باشد. پس در عصر ما برای بقا و پیشرفت و حتی حفظ وضع موجود، می­بایست جریان نوجویی و نوآوری را در سازمان تداوم بخشید تا از رکود و نابودی آن جلوگیری گردد، که رسیدن به این مهم نیازمند فرهنگی مناسب می باشد(دنگ و همکاران،2011، ص3).

فرهنگ سازمان مینیاتوری از فرایندهای کلان فرهنگی محیط سازمان می باشد که با ظهور مقوله­هایی مانند فناوری اطلاعات و ارتباطات، پدیده جهانی شدن و چگونگی برخورد با آن، دگرگونی­های جمعیت شناختی، آموزش مداوم، انفجار دانش، بحران­های اخلاقی، سازمان یادگیرنده و رشد فزاینده دانش، در نظر داشتن کیفیت و اثربخشی در سازمان­ها، ضرورت بسترسازی مناسب در فرهنگ سازمانی خلاق را در همه سطوح سازمانی ایجاد می­نماید (جولیا،2011،ص152).

در حقیقت فرهنگ­سازمانی عبارت می باشد از فلسفه‌ای که خط مشی سازمان و رفتارهای سازمان را بسوی کارکنان و مشتریان هدایت می کند یا عبارت می باشد از مفروضات و باورهای بنیادی ویژه‌ای که بین اعضاء سازمان مشترک بوده که به کمک آن‌ها کارها و فعالیت‌های روزمره سازمان انجام می‌پذیرد. سرانجام  فرهنگ سازمانی را می‌توان وجود سیستمی از معانی و مفاهیم مشترک بین افراد و اعضای سازمان دانست. در هر سازمانی الگویی از باورها، رفتارها، سمبل‌ها، آداب و رسوم و شعائری وجود دارند که به مرور زمان کسب می شوند و پرورش یافته و سرانجام شکل می‌گیرند. این الگوها موجب می شوند تا سازمان‌ها شخصیت و هویت ویژه‌ای کسب کنند. همچنین اعضاء و افراد سازمان الگوی رفتار و اقدام خود را از آن‌ها می‌گیرند تا به درک و دریافت مشترک و یکسانی دست یابند(موبلی و همکاران،2005،ص148).

فرهنگ سازمانی بایستی بتواند عامل بقای سازمان و زمینه رشد سازمانی را در جهت جهانی شدن فراهم نماید. بدون داشتن فرهنگ سازمانی اثر بخش نمی توان انتظار فعالیت­های کارآفرینانه داشت. نوآوری در واقع، تغییر و انطباق سرمایه­های فکری، یادگیری و خلاقیت در بستر محیط متغیر می باشد و زمینه مناسب برای رشد فرهنگ کارآفرینی را فراهم می­سازد که از سطوح بالای خطر پذیری، پویایی و خلاقیت، واکنش به تغییرات محیطی، ایجاد تغییر، انعطاف­پذیری و آزادی در سازمان برخوردار می­باشد(والنسیا و همکاران،2010،ص96).

مطالعات نشان می­دهد که فرهنگ بر تدوین اهداف، استراتژی، عملکرد سازمانی، انگیزش، رضایت شغلی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی، نحوه تصمیم گیری، اندازه مشارکت کارکنان در امور، اندازه فداکاری و تعهد، سخت­کوشی، سطح اضطراب تأثیر می­گذارد. همچنین مطالعات نشان می‌دهد که سازمان­های عالی و موفق دارای فرهنگ قوی و مؤثر هستند(ابزری و دلوی،1385، ص6).

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

 

1-4-1. هدف­کلی

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

مطالعه ارتباط میان فرهنگ سازمانی با کارآفرینی سازمانی در شعب بانک سپه استان مرکزی.

1-4-2. اهداف­جزئی

2-4-2-1. مطالعه ارتباط میان درگیر شدن در کار با کارآفرینی در شعب بانک سپه استان مرکزی.

2-4-2-2. مطالعه ارتباط میان پایداری با کارآفرینی سازمانی در شعب بانک سپه استان مرکزی.

2-4-2-3. مطالعه ارتباط میان سازگاری با کارآفرینی سازمانی در شعب بانک سپه استان مرکزی.

2-4-2-4. مطالعه ارتباط میان مأموریت با کارآفرینی سازمانی در شعب بانک سپه استان مرکزی.

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان :  ارتباط میان فرهنگ سازمانی و کارآفرینی سازمانی در شعب بانک سپه استان مرکزی  با فرمت ورد